دانش و زندگی

ساخت وبلاگ

با پیشرفت جدید در تکنولوژی سفر ، از صبحانه خود در لندن و از ناهار خود در استرالیا لذت ببرید.

فرآوری: سید محمد امین سعادت-بخش دانش و زندگی

هواپیما

سفر به سیدنی از لندن در حال حاضر یک سفر عذاب آور و طولانی محسوب می شود . پرواز 21 ساعته معمولا برای مسافرین احساس خستگی همراه با عوض شدن ساعت مبدا و مقصد و به اصطلاح Jet lag را به همراه دارد.ولی این سفر قرار است به لطف تکنولوژی جدید مقداری راحت تر شود.

متخصصان می گویند سفر Hypersonic (سفری که 5 برابر سرعت صوت باشد ) یک قدم به واقعیت نزدیکتر شده است و می تواند مردم را از لندن به سیدنی طی فقط چند ساعت جا به جا کند.

این پروژه توسط دانشمندان نظامی استرالیا و آمریکا در حال انجام است و تا سال 2018 بهره برداری می شود ، بوئینگ و آژانس فضایی آلمان نیز همچنین در این پروژه همکاری می کنند.

آخرین رکورد ثبت شده موتورآزمایشی این پروژه 7.5 ماخ - بیشتر از 7 برابر سرعت صوت بوده است. برای یک جت که به عنوان Hypersonic طبقه بندی می شود این به معنی داشتن سرعتی به اندازه 7 و نیم برابر سرعت صوت و یا 5760 مایل در ساعت است.

رئیس هیئت دانشمندان استرالیایی Alex Zelinsky در یک بیانیه گفته است : این یک تکنولوژی تغییر دهنده است و می تواند انقلابی در صنعت هوایی جهان و ارائه دهنده دسترسی مقرون به صرفه به فضا باشد.

هواپیما

چارلز بومباردیر (Charles Bombardier)، طراح صنعتی کانادایی، حدودا دو ماه پیش با خلق اسکریمر (Skreemr)، وسیله ی مافوق صوتی که با سرعت 12 هزار و 300 کیلومتر بر ساعت برای پروازهای تجاری بین قاره ای طراحی شده، همگان را به تحیر وا داشت. حال، این طراح صنعتی توانسته محصول خود را با اعمال برخی تغییرات بهبود ببخشد.

با الهام از همین پیشنهاد بود که بومباردیر ایده ی مدل مفهومی کاملا جدیدی را به نام "متقاطر یا پادبن" (the Antipode) مطرح کرد؛ جت تجاری لوکسی که قادر به رسیدن به سرعت نزدیک 30 هزار کیلومتر بر ساعت است، یعنی چیزی بیش از دو برابر سرعت اسکریمر و تقریبا 12 برابر سریع تر از هواپیمای کانکورد! این جت می تواند حداکثر 10 نفر را در کمتر از یک  ساعت تا 20 هزار کیلومتر جابه جا کند. بومباردیر می گوید:

من می خواستم مدل مفهومی هواپیمایی را ارائه دهم که بتواند در سریعترین حالت ممکن به نقطه ی مقابل (متقاطر) در آن سوی کره زمین برسد.

هواپیما

بر خلاف اسکریمر که برای شروع به پرواز مانند گلوله ای که شلیک می شود از سیستم اسلحه ی ریلی (Railgun) مغناطیسی استفاده می کند، پادبن به دلیل وصل بودن موشک های تقویتی به باله هایش قادر به بلند شدن از سطح هر فرودگاهی خواهد بود (ایده ای که به کمک آبیشک روی (Abhishek Roy) پرورانده شد. شتاب دهنده های هواپیما نیروی کافی برای اوج گیری تا ارتفاع 12 کیلومتری از سطح زمین و سرعت 6 هزار کیلومتر در ساعت را می دهند و سپس از هواپیما جدا شده و به مقر فرماندهی بازمی گردند (چیزی شبیه به موشک های تقویتی شرکت هوافضایی خاستگاه آبی (Blue Origin) ).

با هدایت بخشی از جریان هوای مافوق صوتِ در حال وزش از طریق شیارهایی که در نوک هواپیما تعبیه شده، جریان وزش مخالفی ایجاد می شود که منجر به پدیده ی حالت نفوذ طولانی خواهد شد. به این ترتیب، دمای سطوح خارجی هواپیما از طریق تبادل گرمایی هوا پایین می آید و لرزش  و صدای ناشی از شکستن دیوار صوتی نیز کم می شود.

هواپیما

او می افزاید:

در لبه ی جلویی باله ها نیز می توان شیارهایی ایجاد کرد تا جریان هوا از آن ها هم عبور کند و خارج شود. به این صورت، تمام سطوح جلویی هواپیما نیز به واسطه ی حالت نفوذ طولانی خنک می شود.البته، در هر حال، ضروری است که این هواپیما را از مواد مقاوم در برابر حرارت و فشار ساخت.

پادبن به دلیل وصل بودن موشک های تقویتی به باله هایش قادر به بلند شدن از سطح هر فرودگاهی خواهد بود.

به گفته ی بومباردیر:
حالت نفوذ طولانی، گرما را تقلیل می دهد، اما حتی در بهترین شرایط ممکن هم قادر به دفع کامل آن نیست.

به اعتقاد او، فناوری حالت نفوذ طولانی را می توان در انواع هواپیماهای مافوق  صوت با ابعاد مختلف استفاده کرد، به خصوص در آن هایی که شکل موشک  هستند، زیرا که سطح شان کمتر در معرض فشار و گرما قرار می گیرد.

هواپیما

به عقیده ی این طراح، مشکل ترین قسمت ساخت چنین وسیله ای در ساخت و توسعه ی یک موتور اسکرم جت (Scramjet) باثبات و قابل اتکا نهفته است، امری که ناسا هم در پی تحقق آن است. البته این که چگونه می توان نیروی گرانش فلج کننده ای را که به سرنشینان وارد می شود، دفع کرد نیز پرسشی است بی پاسخ!

و اما در مورد برچسب قیمت این کالا چالز بومباردیر می گوید:

به دلیل ابعاد کوچکتر و به کارگیری فناوری های موجود، هزینه ی ساخت پادبن از اسکریمر کمتر خواهد بود. هرچند، همین هزینه به مراتب بیشتر از قیمت جت ها و هواپیماهای موجود در بازار فعلی است.

هواپیما

در انتها نظر شما را به مدت زمانی که پرواز با پادبن در تعدادی از مسیرهای هوایی طول می کشد، جلب می کنیم:

نیویورک به لندن (5566 کیلومتر) 11 دقیقه

نیویورک به پاریس (5833 کیلومتر) 12 دقیقه

نیویورک به توکیو (10842 کیلومتر) 22 دقیقه

نیویورک به دبی (11001 کیلومتر) 22 دقیقه

نیویورک به شانگهای (11851 کیلومتر) 24 دقیقه

نیویورک به هنگ کنگ (12939 کیلومتر) 26 دقیقه

نیویورک به سیدنی (15979 کیلومتر) 32 دقیقه


منابع: کجارو/ویرلن

دانش و زندگی...
ما را در سایت دانش و زندگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرومی sciences بازدید : 169 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 9:28

در این مطلب به بررسی ٢ اپلیکیشن اندرویدی در زمینه مدیریت پیامک ها می پردازیم. یک برنامه خارجی و یک برنامه ایرانی.

فرآوری: سید محمد امین سعادت- بخش دانش و زندگی تبیان

هدهد

KK SMS

KK SMS اپلیکیشنی همه فن حریف برای ارسال و دریافت پیامک است که امکانات جذابی مانند صندوق خصوصی، لیست سیاه، ابزار پشتیبان گیری از پیامک ها و ... در پوسته ی مارشملویی برنامه در اختیار شما قرار خواهند گرفت.
با وجود آنکه پیام های اینترنتی و اپلیکیشن های پیام رسان مانند تلگرام یا واتس اپ در حال حکم فرمایی مطلق بر دنیای پیام ها هستند اما همچنان پیامک ها یکی از بخش های جدا نشدنی ارتباطات هستند به طوری که وجود آن ها برای بسیاری از امور ضروری است. برای مثال هر میزان هم که اپلیکیشن های پیام رسان اینترنتی در دل مردم نفوذ کنند اما همچنان برای استفاده خدماتی همچون اطلاع رسانی های بانک، ثبت نام های سازمانی و ... نیازمند وجود پیامک ها هستیم. حتی خود اپلیکیشن های پیام رسان نیز برای راه اندازی اولیه به پیامک تایید نیاز دارند که همین موضوعات نشان دهنده ی ارزش و اهمیت بالای پیامک ها در عصر ارتباطات است. از همین رو وجود اپلیکیشنی زیبا و پرامکانات برای مدیریت کامل بر ارسال و دریافت پیامک ها امری ضروری به حساب می آید. تاکنون نیز در زومیت اپلیکیشن های مختلفی را در رابطه با همین موضوع معرفی کرده ایم که KK SMS یکی دیگر از این اپ ها بوده که به دلیل ظاهر جذاب خود که به نوعی محیط اپلیکیشن پیامک اندروید Marshmallow را شبیه سازی کرده است موفق به جلب نظر کاربران بسیاری شده است.

اپلیکیشن

اما همه چیز به ظاهر زیبا و جذاب این برنامه خلاصه نمی شود و KK SMS به امکانات فوق العاده ای نیز مجهز شده است. برای شروع به دو امکان کاربرپسند یعنی Private Box و Blocker اشاره می کنیم. توسط امکان اول می توانید اشخاص مهمی که ترجیح می دهید گفتگوهایتان با آن ها خصوصی باقی بماند را به Private Box منتقل کنید. این بخش به نوعی یک صندوق خصوصی و مهروموم شده است که برای دسترسی به گفتگوهایی که در این بخش قرار دارند نیازمند وارد کردن رمز عبور خواهید بود. از همین رو می توانید به سادگی هرچه تمام تر و بدون نیاز به قرار دادن رمز عبور کلی روی اپلیکیشن KK SMS، گفتگوهای خصوصی خود را از چشم دیگران دور نگه دارید. بخش Blocker نیز در این روزهای اوج تبلیغات مانند یک نعمت بزرگ خواهد بود و می توانید با صرف کمی زمان و بلاک کردن شماره های تبلیغاتی، بعد از مدتی دریافت پیام های تبلیغاتی را به صفر برسانید.

امکان بسیار جالبی نیز که در KK SMS وجود دارد قابلیت ارسال پیامک های امنیتی با عنوان Net Message است که ظرف مدت 24 ساعت به طور خودکار از گوشی مقصد حذف می شوند. بیش از 800 اموجی نیز در KK SMS وجود دارد تا بتوانید به سادگی هرچه تمام تر احساسات خود را مانند گفتگوهای آنلاین با اموجی های دوست داشتنی به نمایش بگذارید. اگر از یک گوشی دو سیم کارته برخوردارید نیز مشکلی نیست چرا که این اپلیکیشن قادر به مدیریت همزمان هر دو سیم کارت شما در ارسال یا دریافت پیامک خواهد بود. زمانبندی پیامک ها برای ارسال در آینده، امکان تاخیر در ارسال (برای مواقعی که از ارسال یک پیامک پشیمان شده اید)، امکان پشتیبان گیری از پیامک ها، امکان شخصی سازی فونت و ظاهر برنامه، برخوداری از ویجت نمایش اینباکس در صفحه خانگی و ... از دیگر ویژگی های جذاب KK SMS به حساب می آیند.

اپلیکیشن ایرانی هدهد

هدهد

این روزها با رواج پیام رسان هایی مانند تلگرام، واتس اپ و..، کمتر کسی پیدا می شود که پیام های خود را از طریق پیامک (SMS) ارسال کند و با توجه به امکانات فراوان پیامرسان های ذکر شده و همچنین قیمت ارزان ارسال پیام از طریق اینترنت نسبت به قیمت پیامک (SMS)، بیشتر کاربران موبایل به اپلیکیشن پیش فرض مدیریت پیامک موبایل خود بسنده می کنند و نیازی به نصب و تست تجربه دیگر برنامه های مدیریت پیامک (SMS) نمی بینند.

اما گروه برنامه نویسی خوش ذوق "رویاهای دیجیتال" آمده اند که این وضع را تغییر بدهند و با دست گذاشتن بر نکته آزاردهنده پیامک ها یعنی فیلترینگ هوشمند پیام های مزاحم تبلیغاتی، شما را مجاب به استفاده از برنامه مدیریت اس ام اس جدید کنند.

 معرفی اپلیکیشن:

هدهد اولین پیام رسان رایگان هوشمند مبتنی بر اس ام اس و اینترنت(به زودی) است که مزایایی نسبت به پیام رسان پیش فرض آندروید دارد.
سیستم فیلترینگ هوشمند پیام های مزاحم و تبلیغاتی با قابلیت تشخیص پیام های مهم مانند بانک، کد فعال سازی و.. ، یکی از بارزترین مزیت های این برنامه است.
قابلیت شخصی سازی و تغییر تم، از دیگر قابلیتهای این برنامه است.
همچنین ارسال استیکر و کارت پستال، پشتیبانی از  دوسیم کارت، وجود بانک بزرگی از پیام های اماده، خلاصه ساز پیام، ارسال پیام تبریک زمان بندی شده و پوشه بندی از دیگر قابلیت های مهم این برنامه است.

هدهد


رابط کاربری و گرافیکی و کارکرد:


رابط کاربری اپلیکیشن هدهد همانطور که انتظار می رود ساده و روان است. و همه دکمه ها بخوبی چیده شده اند. چابکی و سبک بودن این اپلیکیشن نسبت به غول مدیریت SMS گوگل یعنی Hangouts اولین چیزی بود که بنظر می رسد.
شخصی سازی فوق العاده ساده و زیبای هدهد از دیگر امتیازات مثبت این اپلیکیشن بومی نسبت به رقبای خارجی است.
قابلیت ارسال استیکرهای بسیار زیبا و فارسی به دیگر کاربرانی که از مدیریت پیامک هدهد استفاده می کنند در این اپلیکیشن تعبیه شده است و بنظر می رسد در حال حاضر تنها راه درآمد سازندگان از این اپلیکیشن امکان خرید استیکرهای ویژه و جدید با استفاده از بسته هدهدها است.
اما در این بین برجسته ترین نقطه قوت این اپلیکیشن سیستم هوشمند ضد تبلیغ است که به ادعای سازنده، قابلیت تشخیص پیام های مهم مانند بانک، کد فعال سازی و.. ، در آن تعبیه شده است تا شما بتوانید بدون هیچ مشکلی و با خیال راحت آن را فعال کنید. اگر شما می خواهید یک سامانه پیامکی را که تشخیص می دهید پیامشان برایتان مهم است را از لیست خارج کنید براحتی با وارد کردن آن به قسمت لیست سفید این کار امکان پذیر است.
با سختگیری فراوان از نواقص و نقاط نه چندان جذاب این اپلیکشن میتوان به عدم ارائه فونت های مختلف فارسی و همچنین بدون فونت متن پیامک ها اشاره کرد. قسمت نوتیفیکیشن پیام های دریافتی هم می تواند گرافیک شکیل تر و زیباتری داشته باشد. در ضمن بنظر می رسد هدهد در حال حاضر خود را بصورت اجباری نمی تواند جایگزین اپلیکیشن مدیریت پیامک پیشفرض اندروید کند؛ که امیدواریم در نسخه های آتی همه این مشکلات رفع گردد.


سخن پایانی:


در کل این اپلیکیشن را می توان از همه لحاظ کامل دانست. و بسختی می توان خرده ای به آن گرفت چرا که همه امکانات ضرور در آن تعبیه شده است و با یک بار استفاده شما را قانع می کند که آن را جایگزین پیام رسان پیش فرض گوشی خود قرار دهید.
جا دارد به این مورد اشاره کنیم اپلیکیشن هدهد از معدود اپلیکیشن های حرفه ای ایران است که باید توسط کاربران حمایت و استفاده شود چراکه با دقت بر آن متوجه می شوید تیم سازنده زحمات بسیاری جهت ساخت و طراحی آن کشیده اند.

 اپلیکیشن هدهد را می توانید از بازار دانلود کنید.


منبع: زومیت / کافه دولوپرز

دانش و زندگی...
ما را در سایت دانش و زندگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرومی sciences بازدید : 146 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 9:28

شاید برای شما به عنوان یک کاربر دنیای مجازی جالب باشد که بدانید چه کسی اولین ایمیل را ارسال کرده است.

فرآوری: محسن بابایی - بخش  دانش تبیان

ایمیل

اولین ایمیل را یک مهندس انفورماتیک به نام "ری تاملینسون" اواخر سال 1971 ارسال کرد. درست مثل اولین تلگراف یا تماس تلفنی که برقرار شد، نخستین ایمیل نیز نقطه ای عطف در تاریخ بشر و همچنین لحظه ای تاثیر گذار در سیر تکامل ارتباطات به حساب می آید. اما شاید متاسفانه، پیغامی که در این اولین نامه الکترونیکی رد و بدل شد، به مهمی این پدیده نوظهور نبود.

در حقیقت متن ارسالی چیزی شبیه به این عبارت تشکیل شده بود:" QWERTYUIOP"

رِی تاملینسون اولین ایمیل را به خودش ارسال کرد چرا که نامه سفری بسیار کوتاه از یک کامپیوتر به کامپیوترکناری اش را در شهر کمبریج در ایالت ماساچوست آمریکا را ارسال کرده بود. مسافت پیموده شده بسیار کوتاه این ایمیل از آن جهت بود که در حقیقت وی در حال آزمایش ابداع خود بود. بعدها این پروژه توسط وزارت دفاع آمریکا خریداری شد.
چند نکته جالب دیگر هم در مورد تاریخچه ایمیل وجود دارد:
- تاملینسون برای  "بولت برانک "و  "نیومن " کار می کرد که در واقع یک شرکت مهندسی بوستونی بود که طراحی اصلی سخت افزار و نرم افزار آرپانت، شکل اولیه اینترنت امروزی محسوب می شود. تمامی اختراعات او در این شرکت انجام گرفته است.
- برای قرار دادن @ در آدرس ایمیل، تاملینسون می بایست برنامه خود را به تمامی سایت های آرپانت ارسال می کرد که خوشبختانه در آن زمان یعنی سال 1972 میلادی تنها 12 سایت دیگر در دنیا وجود داشت.

در مورد علامت @ در آدرس ایمیل که نمی دانید!

تاملینسون پدیدآورنده بسیاری از ابداعات ایمیل مانند علامت @ است .حالا شمایی که سال هاست از ایمیل استفاده می کنید دلیل وجود علامت @ را می دانید؟ این علامت یک نوع حرف اضافه است که هم جداکننده آدرس و نام سرور است و هم هیچگاه با دیگر حروف اشتباه گرفته نمی شود.
تاملینسون درباره انتخاب این علامت می گوید:
" به کیبورد نگاه کردم، و فکر کردم: چه چیزی را می توانم انتخاب کنم که با بقیه حرف ها اشتباه گرفته نشود؟ اگر فردی وجود داشت که در نامش حرف @ وجود داشت این علامت انتخاب مناسبی نیست اما خوشبختانه این علامت جزو حروف الفبا نیست و به نظر مناسب است. علامت های دیگری مانند کاما، اسلش، پرانتز، خط تیره و براکت را ممکن است افراد در نام کاربری خود به کار ببرند، به این ترتیب تنها سه یا چهار کاراکتر باقی می ماند و @ به نظر مناسب ترین آنهاست. همچنین این علامت که at خوانده می شود مشخص می کند که نام کاربری در چه سروری واقع است. "

نکاتی جالب درباره ایمیل که نمی دانستید!

مطالعات نشان می دهد افرادی که در سراسر جهان به نگارش و ارسال ایمیل می پردازند عادت های خاصی را دنبال می کنند.
به گزارش سرویس فضای مجازی باشگاه خبرنگاران؛ درحالی که حدود دو دهه از پیداش ایمیل می گذرد، محققان هنوز نتوانسته اند به درستی درباره اینکه افراد در استفاده از این ابزار ارتباطی چگونه عمل می کنند. مطالعات نشان می دهد افرادی که در سراسر جهان به نگارش و ارسال ایمیل می پردازند عادت های خاصی را دنبال می کنند.
اینکه یک فرد به طور میانگین در روز چه تعداد ایمیل دریافت می کند و همچنین تهدیدهای موجود در این عرصه تا چه حد ادامه پیدا می کند،سوالاتی است که همواره در این زمینه مطرح بوده است.
محققان آزمایشگاههای یاهو،ایمیل های دو میلیون کاربر خود را که در یک بازه زمانی مشخص که بیش از 16 میلیارد ایمیل ارسال کرده اند برای یافتن پاسخی مناسب به این پرسشها مورد بررسی دقیق قرار داد.
آنها هویت ارسال کنندگان و دریافت کنندگان ایمیل ها، موضوعات آنها، زمان ارسال، طول ایمیل ها و شمار تصاویر و فایلهای ضمیمه شده در ایمیل ها را مورد کنکاش دقیق قرار دادند.
محققان یاهو سن شرکت کنندگان و دستگاههایی که از طریق آن ایمیل ها را دریافت یا ارسال می کنند را نیز مد نظر قرار دادند.
نتایج این مطالعه نشان داد طول جملات پاسخ ها و همچنین شمار ایمیل هایی که ارسال می شود آنقدر قابل پیش بینی است که می توان برای آن الگوریتمی نیز تعریف کرد.
بر این اساس افراد جوانتر ایمیل ها را سریعتر ارسال کرده و پاسخ های کوتاه تری نیز می نویسند. همچنین مردان در مقایسه با زنان پیامهای کوتاه تری در ایمیل هایشان می نویسند.
بخشی از این نتایج به طرز هیجان انگیزی نشان داد افراد در حین ساعات کاری ایمیل ها را با سرعت بیشتری نوشته و ارسال می کنند و جالب تر اینکه پاسخ هایشان نیز طولانی تر است.
گفتنی است ایمیل هایی که در تلفن همراه نوشته و توسط آن ارسال می شود کوتاه تر هستند و هرچه فرد ایمیل بیشتری دریافت کند به شمار کمتری از آنها نیز پاسخ می دهد و حتی همان پاسخ ها نیز کوتاه تر از مواقع دیگر هستند.


منابع:  گرداب، سیتنا، باشگاه خبرنگاران
جهانی شدن اینترنت،رویایی که تحقق می یابد

جهانی شدن اینترنت،رویایی که تحقق می یابد

لای فای جای وای فای را میگیرد!

لای فای جای وای فای را میگیرد!

خداحافظی با «یاهو مسنجر»

خداحافظی با «یاهو مسنجر»

گوگل موزیلا را پولدار می کند

گوگل موزیلا را پولدار می کند

دانش و زندگی...
ما را در سایت دانش و زندگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرومی sciences بازدید : 201 تاريخ : شنبه 29 خرداد 1395 ساعت: 7:33

دفتر سونی در ایران طی یک بیانیه ی مطبوعاتی اعلام کرد که گوشی های سری Xperia X از اواخر خرداد ماه 1395 در بازار ایران در دسترس خواهند بود.

فرآوری: سید محمد امین سعادت- بخش دانش و زندگی تبیان

موبایل

دفتر سونی در ایران طی یک بیانیه ی مطبوعاتی اعلام کرد که گوشی های سری Xperia X که با ظاهری جدید، رابط کاربری و فناوری دوربین و مدیریت بهبود یافته معرفی شده اند، از اواخر خرداد ماه 1395 در بازار ایران در دسترس خواهند بود.

اکسپریا ایکس جدیدترین سری گوشی های هوشمند سونی است که این شرکت با ارائه ی امکانات و فناوری های جدید قصد دارد نیاز های ارتباطی کاربران را برآورده کند.

به گفته تسوتومو ساتو، مدیر بازاریابی محصولات Sony Mobile Communications، «کاربران تلفن های هوشمند از دوربین تلفن هوشمندشان انتظارات بیشتری دارند. سرعت بیشتر، تارشدگی کمتر و تصاویر بهتر در نور کم، همه حوزه هایی برای بهبود فناوری هستند. از این رو در سری X همه ی جزئیات چگونگی استفاده ی ما از دوربین تلفن های هوشمند مورد بررسی و بهبود قرار گرفته تا از انجام گرفتن هر مرحله از استفاده با سریع ترین و دقیق ترین شکل ممکن، اطمینان حاصل شود.»

کمپانی ژاپنی مورد بحث پس از عرضه سری Z تا حدی موجب نا امیدی طرفداران خود شده بود اما این بار با دستی پر و خط تولید جدیدی به نام X آمده تا ثابت کند همچنان توان رقابت با دیگر برندهای شناخته شده در حوزه ی موبایل را دارد. محصولات مذکور اکسپریا اکس، اکسپریا اکس پرفورمنس و اکسپریا اکس اِی نام دارند که در ادامه مطلب به اختصار آنها را معرفی نموده و پس از آن می توانید عکس ها و ویدئوهای این محصولات را تماشا کنید.

دو موبایل اکسپریا X و X Performance از نظر طراحی زیبا و مشابه اکسپریا Z هستند و بخش پشتی آنها جنس فلزی دارد و صفحه نمایش هر دو آنها 5 اینچی با رزولوشن 1080p است. برای مدل اکس چیپست اسنپدراگون 650 در نظر گرفته شده و این در حالیست که X Performance از اسنپدراگون 820 بهره می گیرد.

موبایل

عملکرد دوربین با کیفیت هم به Xperia XA میان رده تسری یافته است. این تلفن هوشمند به دوربین 13 مگاپیکسلی، فوکوس خودکار ترکیبی و راه اندازی بسیار سریع مجهز است. زمانی که می خواهید لحظه ای غیرمنتظره را ثبت کنید، می توانید در کمتر از 0?9 ثانیه این کار را انجام دهید و حتی اگر پلک بزنید صحنه را از دست نخواهید داد. با توجه به اینکه هر روز تقریباً 100 میلیون سلفی در سراسر جهان گرفته می شود، به دوربینی نیاز دارید که چهره ی شما را در تمامی ساعات روز در بهترین شرایط نوری ثبت کند. Xperia XA به دوربین 8 مگاپیکسلی جلویی با قابلیت نور کم مجهز است بنابراین می توانید در تمامی ساعات روز تصاویری واضح و شفاف داشته باشید.

مدل XA نیز یک صفحه نمایش 5 اینچی با رزولوشن 720p، دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی، دوربین دوم 8 مگاپیکسلی و چیپست 64 بیتی مدیا تک MT6755 دارد.

Xperia X و Xperia XA هر کدام طیفی از کاورهای شیک در رنگ های مشابه دارند که شامل کاور شیک لمسی است که به شما اجازه می دهد به ویجت های دلخواه تلفن هوشمندتان از طریق پنجره ی هوشمند بدون نیاز به باز کردن کاور دسترسی داشته باشید.

X و Xperia XA از اواخر خرداد ماه 1395به صورت دو سیم کارته در بازار ایران عرضه خواهد شد.


فرآوری شده از زومیت / دیجیاتو

قابلیت های خاص آیفون و اندروید

قابلیت های خاص آیفون و اندروید

نکسوس 5، یک اندرویدی تمام عیار

نکسوس 5، یک اندرویدی تمام عیار

حقیقت پشت مگاپیکسل‌ها

حقیقت پشت مگاپیکسل‌ها

امکان درخواست تاکسی با اپلیکیشن فراهم شد

امکان درخواست تاکسی با اپلیکیشن فراهم شد

دانش و زندگی...
ما را در سایت دانش و زندگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرومی sciences بازدید : 168 تاريخ : سه شنبه 25 خرداد 1395 ساعت: 20:12

این روزها اتفاقات عجیبی که در دنیا رخ می دهند کم نیست. اتفاقاتی که مثل تولید برق از زباله و امثال آن. و امروز هم یکی دیگر از این اتفاقات عجیب رخ داده است. تغییر کاربری موتور ویبراتور گوشی موبایل، بعنوان یک میکروفون!

ترجمه: سید محمد امین سعادت- بخش دانش تبیان

ویبره موبایل

در میان شمار صداهایی هایی که این روز ها شما در طول روز زیاد می شنوید، ممکن است موتور کوچکی که صدای بم و وز وزی تولید می کند و کارش به لرزه درآوردن تلفن همراه است، ممکن است خیلی به چشم نیاید. اما برای دو دانشجوی دانشگاه ایلینوی در دشت اوربانا، این موتور کوچک مورد توجه و بررسی قرار گرفت، و در نهایت به ویبرافون (Vibraphone) ختم شد: دستگاهی مفهومی که نشان می دهد موتور ویبراتور درون گوشی موبایل شما می تواند به یک میکروفون تغییر کاربری دهد.
این طرح بسیار ساده است. موتور از جریان الکتریکی برای تغییر میدان مغناطیسی استفاده می کند، که این تغییر میدان موجب حرکت و چرخش شیء اصلی می شود. درست مانند همان اتفاقی که در یک بلندگوی سنگین با فرکانس پایین اتفاق می افتد. با چرخش سریع شیء اصلی ویبراتور، هوا نیز به سرعت به لرزه در می آید و امواج صوتی بصورت صدای بم و وز وزی تولید می شوند.
اما در میکروفون ها، این روند بصورت برعکس اتفاق می افتند. امواج صوتی به کمک یک دیافراگم مغناطیسی به جریان الکتریکی ترجمه می شوند. روی و چادْری نشان دادند که موتور ویبراتور هم می تواند از امواج صوتی موجود در فضا متاثر شود. آنها گفته اند: " ما نشان دادیم که جرم اصلی ویبراتور برای چرخیدن و ایجاد لرزش است، اما در عین حال به امواج صوتی اطراف هم واکنش می دهد. " همانطور که طرح مفهومی هیجان انگیز است، کیفیت صوت تولید شده هم می تواند بسیار جالب توجه باشد. طبق گفته این دو دانشجو، این که بتوانیم با یک موتور ویبراتور صدا ضبط کنیم، اندکی غیر معقول بنظر می رسد. بعلاوه اینکه این موتور می تواند فرکانسی پایین تر از 2 کیلوهرتز تولید کند. اما تیم تحقیقات هم قادر بودند که این طیف نگاری صوتی را تقویت و بازسازی کنند.
اما قبل از اینکه به سراغ گوشی خود بروید و ویبراتور آن را خارج کنید (!)، به این نکته توجه داشته باشید که برای تغییر کاربری ویبراتور، ابتدا باید پس از باز کردن و جدا کردن قطعات گوشی، سیم پیچی موتور ویبراتور را جدا کرده، و موتور را به بلندگوی گوشی متصل کرد. البته طبق توضیحات روی، میتوان با دستکاری تراشه کنترل برق، به میزان ولتاژ مورد نیاز برای تقویت امواج صوتی دست یافت.
روی و چادْری قصد ندارند از این طرح مفهومی برای جاسوسی و یا امثال آن استفاده کنند. بلکه طرح بعدی آنها بررسی این است که بتوانند به کمک این طرح مفهومی امواج صوتی صحبت های یک فرد را از روی استخوان های صورت یا جمجمه اش استخراج کنند، و از این روش برای کمک به افرادی که در تکلم و گفتار مشکل دارند، استفاده کنند.


منبع: انگجت

نسخه محدود Mate 8 با امضا لیونل مسی عرضه خواهد شد

نسخه محدود Mate 8 با امضا لیونل مسی عرضه خواهد شد

کدام گوشی هوشمند بدنه مقاوم تری دارد؟

کدام گوشی هوشمند بدنه مقاوم تری دارد؟

با لنز های دوربین گوشی آشنا شوید

با لنز های دوربین گوشی آشنا شوید

با تلگرام جدید آشنا شوید

با تلگرام جدید آشنا شوید

دانش و زندگی...
ما را در سایت دانش و زندگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرومی sciences بازدید : 131 تاريخ : سه شنبه 25 خرداد 1395 ساعت: 12:59

این پلت فرم دریایی در اعماق آب برای جستجوی منابع نفت و گاز و همچنین انجام عملیات نظامی استفاده خواهد شد.

بخش دانش تبیان

چین

این پروژه در برنامه اقتصادی پنج ساله کنونی چین قرار گرفته و رتبه شماره دو را در میان 100 اولویت علم و فناوری این کشور دارد.

شی جین پینگ، رئیس جمهور چین ماه گدشته در یک نشست علمی ملی اظهار کرد: اعماق دریا حاوی گنج هایی است که ناشناخته و توسعه نیافته باقی مانده اند. به منظور دستیابی به این گنج ها، ما باید فناوری های کلیدی را برای دسترسی به اعماق دریا، اکتشاف و توسعه آن کنترل کنیم.

هنوز مشخص نیست این پلت فرم اعماق دریا چه زمانی ساخته خواهد شد و هزینه آن چقدر خواهد بود، اما موقعیت آن بسیار کلیدی است، چرا که دریای جنوب چین به عنوان یکی از راههای اصلی کشتیرانی در میان کشورهایی مانند چین، ویتنام و فیلیپین بسیار مورد مناقشه است.

چین مدعی کنترل بر روی بیش از 80 درصد این دریا بوده و هفت جزیره مصنوعی را به همراه بندرگاهها و تاسیسات راداری در آن ساخته است. توسعه یک ایستگاه دریایی برای کمک به حفاری دریا و عملیات نظامی احتمالی برای چین بسیار استراتژیک است.

یکی از اهداف این ایستگاه زیردریایی که میزبان دهها محقق برای یک ماه خواهد بود، کمک به چین برای تبدیل شدن به یک ابرقدرت جهانی تا سال 2030 است. این اخبار چند ماه پس از رونمایی از برنامه چین برای دیوار بزرگ زیردریایی آن منتشر شده که شامل شبکه ای از حسگرها برای کمک به تشخیص زیردریایی های آمریکایی و روسی در دریای جنوب چین است.


منبع: خبرآنلاین

پهپاد تاکسی در چین تولید شد

پهپاد تاکسی در چین تولید شد

نقاشی خوشمزه

نقاشی خوشمزه

جاکلیدی با حیوانات زنده؛ کالای پرفروش چینی‌ها

جاکلیدی با حیوانات زنده؛ کالای پرفروش چینی‌ها

آلبوم تصاویر نمایـشگاه خـودرو پکن

آلبوم تصاویر نمایـشگاه خـودرو پکن

دانش و زندگی...
ما را در سایت دانش و زندگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرومی sciences بازدید : 127 تاريخ : دوشنبه 24 خرداد 1395 ساعت: 11:44

این مشتری داغ HATS-18b نام داشته و در نزدیکی ستاره مادر خود قرار دارد، با نیروی گرانش خود، چرخش این ستاره را تحت تاثیر قرار می دهد.

بخش دانش تبیان

مشتری

به گفته محققان این پژوهش، این سیاره جدید در حدود 2100 سال نوری از زمین فاصله دارد.
مشتری های داغ سیارات فراخورشیدی غول پیکری هستند که به دور ستاره های مادر خود می چرخند. آنها در یک زمان کوتاه به دور ستارگان خود چرخیده و به راحتی می توان حرکت آنها را مشاهده کرد.

این سیاره فراخورشیدی که به تازگی کشف شده، به دور ستاره خود چرخیده و دارای شعاعی در حدود1.34 برابر سیاره مشتری و دو برابر جرم غول گازی منظومه شمسی است. مشتری داغ ( Hot Jupiter) یا سیاره تفتیده نوعی سیاره فراخورشیدی است. مشتری های داغ سیاراتی گازی در ابعاد سیاره هرمز مشتری یا بزرگتر از آن هستند که فاصلهٔ بسیار کمی با ستاره خود دارند و به همین سبب دمای زیادی دارند و «مشتری داغ» نامیده می شوند. نخستین سیارات فراخورشیدی کشف شده جملگی از این نوع بودند.


منبع: خبرآنلاین

راز آب موجود در مشتری کشف شد

راز آب موجود در مشتری کشف شد

این سیارات خوشحال!

این سیارات خوشحال!

دیدار با اقیانوس های اطراف مشتری

دیدار با اقیانوس های اطراف مشتری

بازی ماه و سیارات در آسمان ( گالری عکس)

بازی ماه و سیارات در آسمان ( گالری عکس)

دانش و زندگی...
ما را در سایت دانش و زندگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرومی sciences بازدید : 127 تاريخ : دوشنبه 24 خرداد 1395 ساعت: 11:44

مسواک Prophix دارای یک دوربین داخلی بوده که به کاربران اجازه می دهد از درون دهان خود در زمان مسواک زدن فیلمبرداری کنند.

بخش دانش تبیان

مسواک

این مسواک به همراه یک برنامه تلفن همراه ارائه شده تا کابران بتوانند عادات مسواک زدن خود را دنبال کنند. سازندگان امیدوارند که Prophix بتواند به مردم در پیگیری نقطه های نادیده دندان ها و رسیدگی به مناطق مشکل دار کمک کند.

دکتر کریگ کولر، بنیان گذار ONVI با 35 سال تجربه دندانپزشکی یکی از معدود پزشکانی است که از فیلمبرداری زنده در جلسات ترمیم دندان استفاده می کند. کولر با مشاهده مزایای این تجربه، تصمیم گرفت مسواک مجهز به دوربین را تولید کند تا مردم بتوانند از این فناوری حتی زمانی که در مطب وی حضور ندارند، استفاده کنند.

کاربران با Prophix می توانند بطور مستقیم بر روی یک دندان زوم کرده یا نمای گسترده تری از سه دندان را با وضوح 1080 پیکسل داشته باشند.

همراه این مسواک یک برس چرخشی، یک قطعه جانبی پلاستیکی فشرده، یک آینه و یک قطعه لاستیکی برای تمیز کردن بین دندانها ارائه خواهد شد.

هزینه پیش خرید این مسواک در حال حاضر 299 دلار اعلام شده و با ورود به بازار با قیمت 399 دلار به فروش خواهد رسید.

در همین حین، شرکت فیلیپس نیز از یک مسواک هوشمند رونمایی کرده که با برخورداری از چندین حسگر، به نقشه برداری از دهان و موقعیت مسواک به شکل سه بعدی می پردازد.

مسواک Sonicare FlexCare Platinum Connected از این حسگرها برای پیگیری عادات مسواک زدن در زمان واقعی استفاده می کند که می توانند موقعیت مسواک را در دهان شناسایی کرده و تکنیک برس زدن و فشار را بر اساس آن اعمال کنند.

همراه با این مسواک نیز یک اپلیکیشن تلفن همراه ارائه شده که توسط بلوتوث به آن متصل می شود و می توان اطلاعات تولید شده توسط حسگرها را برای تولید نقشه سه بعدی از دهان به کاربر اراسال کرد. این نقشه به ارائه اطلاعاتی در مورد فشار مسواک در نواحی مختلف دندان، شناسایی مناطقی که نادیده گرفته شده اند و راهنمایی برای ارتقای شیوه مسواک زدن می پردازد.

هدف نهایی این فناوری، ارتقای شیوه مسواک زدن کاربران است. هنوز زمانی برای ورود این محصول به بازار اعلام نشده است.

مسواک زدن خود را مدیریت کنید

مسواک زدن خود را مدیریت کنید

خودتان مهره بازی شوید

خودتان مهره بازی شوید

نیکون باز هم در رقابت با سونی

نیکون باز هم در رقابت با سونی

ویدئو نانوسکوپ راهی برای کشفیات جدید در علوم زیستی

ویدئو نانوسکوپ راهی برای کشفیات جدید در علوم زیستی

دانش و زندگی...
ما را در سایت دانش و زندگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرومی sciences بازدید : 132 تاريخ : دوشنبه 24 خرداد 1395 ساعت: 11:44

گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری مهر، کاوشگران روباتیکی که بخشهای مختلفی از مریخ را درنوردیده اند نشان می دهند که این سیاره دنیایی از سولفور، انواع اسیدها، منیزیوم، آهن  و ترکیبات کلری است.

این بررسیها نشان داده که بخش قابل توجهی از این ترکیبات در برابر پرتوهای خورشیدی به نوعی پخته شده و در اتمسفر غنی از دی اکسید کربن مریخ به دام افتاده اند. با این حال این سؤال پیش می آید که دنیای مریخ چه بویی می دهد؟

تلاشهای زیادی در سالهای اخیر صورت گرفته تا راهی برای درک هر چه بهتر این موضوع کشف شود. یکی از فناوریهایی که در این زمینه ارایه شده Headspace نام دارد.

با استفاده از این فناوری که امکان جمع آوری مولکولها و انتقال نمونه ها به آزمایشگاه را فراهم می کند می توان به بوی محیطهای پیچیده و مرموزی نظیر مریخ پی برد.

در واقع این فناوری آنالیزهای دقیقی بر روی نمونه های جمع آوری شده انجام می دهد و در نهایت نیز از نتایج به دست آمده برای تولید رایحه ای استفاده می شود که دقیقا بوی مولکولهای جمع آوری شده از محل مورد نظر را می دهد.

اکنون دانشمندان قصد دارند از این فناوری که محصول شرکتی دانش بنیان در آمریکاست برای کشف دقیق بوی مریخ استفاده کنند.

به عقیده دانشمندان، با تصور اینکه حدود ۳۰ تا ۴۰ سال آینده انسانها در مریخ اجتماعاتی را تشکیل داده اند باید از هم اکنون از این دسته فناوری ها برای آشنایی هرچه بیشتر با محیط این سیاره و ایجاد تطابقهای لازم استفاده کرد.


منبع: مهر

دانش و زندگی...
ما را در سایت دانش و زندگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرومی sciences بازدید : 119 تاريخ : دوشنبه 24 خرداد 1395 ساعت: 1:01

محمد همایون صدر در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به برنامه های سازمان فضایی ایران برای همکاری با سازمان محیط زیست در جهت کاربردی کردن فناوری فضایی و سنجش از دور در امور مربوط به محیط زیست اظهار داشت: در این راستا تفاهمنامه همکاری برای بهره برداری از پروژه های فضایی مرتبط با محیط زیست با سازمان محیط زیست به امضا رسیده است.

وی با بیان اینکه پروژه های بسیاری در حوزه کاربردهای فناوری سنجش از دور برای پایش محیط زیست در برنامه داریم، خاطرنشان کرد: یکی از سریعترین پروژه هایی که می توانیم بهره برداری کنیم مربوط به پایش آتش سوزی و هشدار آتش سوزی جنگلها با استفاده از تصاویر ماهواره ای سنجش از دور است که در صورتی که سازمان محیط زیست آن را در اولویت قرار دهد، می توانیم این پروژه را تا پایان امسال اجرایی کنیم.

معاون سازمان فضایی ایران، پایش تالابها و سطح رودخانه ها، پایش محدوده کاربری اراضی در کنار رودخانه ها و پایش سطح دریاچه های کشور را از دیگر پروژه هایی عنوان کرد که امکان اجرای آن با استفاده از تصاویر ماهواره ای وجود دارد.

وی در مورد استفاده از فناوری ماهواره سنجشی برای پایش محیط زیست از جمله پایش و هشدار آتش سوزی جنگل ها و مراتع که در صورت اعلام سازمان محیط زیست تا پایان سال قابل اجرا است، تاکید کرد: سازمان فضایی ایران بعد از برجام، توافقنامه های خوبی با کشورهای غربی و شرقی منعقد کرده است که می تواند تصاویر ماهواره ای را با رزولوشن و دقت بسیار بالا در اختیار داشته باشد. از جمله این قراردادها که در مرحله نهایی است، بکارگیری ماهواره «ریسورس p» کشور روسیه است که در نسل های مختلف برای پایش محیط زیست و جنگلها به کار گرفته خواهد شد. از سوی دیگر بکارگیری ماهواره اسپات ۷ کشور فرانسه از طریق تفاهم ایران با کشور آذربایجان نیز در دستور کار قرار دارد که در مرحله نهایی انعقاد تفاهمنامه است.

صدر دسترسی به تصاویر با دقت بالا از طریق ماهواره های سنجش از دور را از جمله اهداف انعقاد تفاهمنامه های همکاری با این کشورها عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه در این زمینه همچنین سازمان فضایی ایران در حال تولید محصولاتی است، اضافه کرد: اطلاعات پایش ماهواره ای محیط زیست بعد از این شروع همکاری در این سطح، به صورت هفتگی به سازمان محیط زیست ارسال می شود.

صدر با بیان اینکه همکاری میان سازمان فضایی ایران با سازمان محیط زیست در چندین مرحله تعریف شده است، گفت: بخشی از این همکاری را سازمان فضایی ایران در چارچوب وظایف خود به صورت اتوماتیک انجام می دهد و بخشی نیز نیازمند تعریف چارچوب در قالب تفاهمنامه قراردادی است تا پس از تعریف کار و زمان بندی پروژه، منابع مالی آن نیز تامین شود.

معاون سازمان فضایی ایران گفت: در این باره چند مورد پیشنهاد را برای پایش محیط زیست از طریق تصاویر ماهواره ای به سازمان محیط زیست ارسال کرده ایم و کارشناسان در حال هماهنگ کردن این موارد هستند.


منبع: مهر

دانش و زندگی...
ما را در سایت دانش و زندگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرومی sciences بازدید : 125 تاريخ : دوشنبه 24 خرداد 1395 ساعت: 1:01

به گزارش تبیان به نقل ازخبرگزاری مهر، چین در نظر دارد آزمایشگاه فضایی خود موسوم به Tiangong-۱ را تا پایان سال جاری میلادی به طور کامل از کار انداخته و با هدایت آن به سمت مدارهای پایینی زمین آن را روانه اقیانوس کند.

این آزمایشگاه فضایی فاقد سرنشین بوده و جالب اینکه چین هنوز زمان و مکان دقیق سقوط آن را اعلام نکرده است. در واقع این موضوع به بحثی پیچیده تبدیل شده است.

برخی کارشناسان علوم فضایی می گویند که به احتمال فراوان چین کنترل این آزمایشگاه ۸ تنی را از دست داده است که اگر چنین گمانه زنی هایی صحت داشته باشد آنگاه باید گفت این کشور تا آخرین لحظات برنامه سقوط این سیستم عظیم فضایی را از دنیا مخفی نگاه خواهد داشت.

از سوی دیگر و در حالی که بسیاری از خطرات ناشی از سقوط این آزمایشگاه فضایی در مناطق پرجمعیت زمین ابراز نگرانی می کنند اما گفته می شود که چین آن را در اقیانوس یا مناطق خالی از سکنه زمین ساقط خواهد کرد.

البته برخی کارشناسان فضایی نیز می گویند که همیشه چنین برنامه های حساسی بر اساس معادلات از پیش تعیین شده پیش نمی روند.

از سوی دیگر برخی نیز این احتمال را مطرح می کنند که چین بتواند با قرار دادن این آزمایشگاه در مداری مناسب، همچنان آن را حفظ کند.

سیستم فضایی Tiangong-۱ که به معنای «کاخ بهشتی» است به عنوان گام اولیه اما مهم چین جهت ساختن تأسیسات فضایی بزرگی در مدار زمین محسوب می شود. این کشور در نظر دارد تا آزمایشگاه فضایی غول پیکر خود را در سال ۲۰۲۰ عملیاتی کند.

در همین راستا از Tiangong-۱ به عنوان سیستم فضایی آزمایشی جهت انجام یک سری مأموریت و تمرین اتصال در فضا استفاده شده که از آن جمله می توان به مأموریت بدون سرنشین Shenzhou-۸ در سال ۲۰۱۱ و مأمویتهای سرنشین دار Shenzhou-۹ و Shenzhou-۱۰  در سال ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ اشاره کرد.


منبع: مهر

دانش و زندگی...
ما را در سایت دانش و زندگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرومی sciences بازدید : 117 تاريخ : دوشنبه 24 خرداد 1395 ساعت: 1:01

در این مطلب با راهکارها و همچنین خوراکی هایی که باعث تقویت حافظه تان می شود، همراه باشید.

فرآوری: سید محمد امین سعادت-بخش دانش و زندگی تبیان

مغز

دفتر تلفن گوشی موبایل، برنامه یادآوری فعالیت های روزانه، استفاده از برنامه های نقشه و مسیریابی و امثال این ها.....، باعث شده تا بیشتر از هر چیز دیگری به گوشی هوشمند خود متکی، و همچنین وابسته باشیم. اما اگر روزی بیرون از خانه گوشی ما خراب شود، درون آب بیوفتد،به سرقت برود و یا حتی شارژش تمام شود، چگونه ممکن است بدون دسترسی به اطلاعات موجود در آن از پس موارد خاص بر بیاییم؟!

برای تقویت حافظه خود به فعالیت های پیچیده نیاز ندارید و تنها با انجام کارهای ساده زیر می توانید حافظه خود را تقویت کنید. در ادامه 10 راه تقویت حافظه که از نظر علمی نیز مورد تایید قرار گرفته اند را با هم مرور می کنیم:

1. نقاشی کنید

مطالعات جدید نشان می دهند که نقاشی کردن تصاویرِ لغات کمک می کند تا خاطرات قوی تر و قابل اعتمادتری بسازید. البته مطالعات نشان داده است که کیفیت نقاشی شما چندان اهمیتی ندارد. این امر به این مفهوم است که هر کسی می تواند از این تکنیک سود ببرد حتی اگر استعداد زیادی در نقاشی کردن نداشته باشد.

2. چشمان خود را ببندید

طبق جدیدترین مطالعات صورت گرفته، بستن چشم ها واقعا به شما کمک می کند تا خاطرات را بیاد بیاورید. کسانی که شاهد عینی جرایم بوده اند با بستن چشم های خود دو برابر بیش از حالتی که چشمهایشان باز بوده جزئیات حادثه را به یاد آورده اند. این موضوع باعث شده تا نتایجی که این افراد برای پلیس بازگو کرده اند مفیدتر باشد.

تحقیقات روانشناسی نشان داده است که تصور این که چطور موضوعات به شما مربوط می شوند کمک می کند تا یادآوری مسائل برای شما ساده تر شود. در این مطالعه هم افرادی که دچار مشکلات حافظه بودند و هم افرادی که چنین مشکلاتی نداشتند مورد مطالعه قرار گرفتند و در نتیجه مشخص شد که این روش برای هر دو گروه مفید بوده است.

نتایج نشان داد که چه افراد دارای مشکلات حافظه باشند و چه نباشند، تصور کردن خود و پیدا کردن رابطه خود با خاطرات بهترین استراتژی بوده است. در مقایسه با شرایط عادی، این استراتژی حتی کمک کرده تا مقدار جزئیاتی که افراد بیاد می آورند 3 برابر شود.

4. 40 ثانیه تمرین

طبق مطالعات انجام شده، 40 ثانیه تکرار و تمرین خاطره می تواند کلیدی برای یادآوری دائمی خاطره باشد. وقتی شروع به گفتن و تمرین خاطره می کنید همان نقطه ای از مغز شما فعال می شود که پیش از این مانع از بیادآوری خاطره بود. این نقطه از مغز (قشر خاکستری پشتی) همان نقطه ای است که در بیماری آلزایمر آسیب می بیند.

اسکن های مغزی صورت گرفته نشان می دهند که هر چه فعالیتی که هنگام یادآوری خاطره صورت می گیرد با خاطره مورد نظر مرتبط تر باشد افراد بیشتر می توانند به یاد بیاورند.

5. پا برهنه بدوید

مطالعات جدید نشان می هند که پابرهنه دویدن بیشتر از با کفش دویدن باعث بهبود حافظه می شود. احتمالا مزایای پابرهنه دویدن در این است که در زمان پابرهنه دویدن درخواست های بیشتری به مغز ارسال می شود؛ برای مثال لازم است که شما از سنگ ها و هر چیز دیگری که ممکن است به پایتان آسیب بزند دوری کنید. نوعی از حافظه که در این مطالعه مورد آزمایش قرار گرفته حافظه در حال کار نامیده می شود. مغز از حافظه در حال کار برای یادآوری و پردازش اطلاعات استفاده می کند.

6. با دستخط خود بنویسید

طبق تحقیقات جدید، نوشتن با دست حافظه را در مقایسه با استفاده از کیبوردهای واقعی یا مجازی بیشتر تقویت می کند. بازخورد حاصل از نوشتن در کنار حس لمس کاغذ و خودکار به یادگیری افراد کمک می کند. مناطقی از مغز که برای زبان حیاتی هستند از طریق فعالیت های فیزیکی بیشتر فعال می شوند.

7. وزنه بلند کنید

طبق مطالعات جدید، یک تمرین با وزنه می تواند فورا حافظه بلند مدت شما را تا 20 درصد افزایش دهد. با وجود این که در حال حاضر مشخص شده است که چند ماه تمرین ایروبیک می تواند باعث بهبود حافظه شود، این اولین تحقیقی است که تاثیرات تمرینات قدرتی کوتاه مدت را بررسی می کند.

8، 9 و 10. فعالیت های دوران کودکی

بالا رفتن از درخت تا 50 درصد بر حافظه در حال کار تاثیر مثبت دارد. این موضوع در رابطه با سایر فعالیت های دوران کودکی نظیر حفظ تعادل هنگام پیاده روی بر روی جدول کنار خیابان و پیدا کردن مسیر در بین موانع نیز صادق است.

دکتر تریسی الووی- یکی از محققان این مطالعه می گوید:

بهبود حافظه در حال کار می تواند تاثیرات مطلوبی روی جنبه های مختلف زندگی ما داشته باشد و خیلی جالب است که می بینیم حتی تحریکات ناشی از فعالیت های بدنی هم در مدت زمان کوتاهی روی بهبود حافظه تاثیر دارند.

برای بهبود حافظه چه بخوریم؟

مطالعات محققان تگزاس امریکا نشان می دهد، مصرف خوراکی هایی مانند انگور و بادام زمینی با داشتن تاثیرات مثبت و مفید بر سیستم مغزی و عصبی می توانند به احیای حافظه پرداخته و قدرت تمرکز را نیز افزایش دهند.
به گزارش خبرگزاری مهر، افزایش سن علاوه بر اینکه ردپای خود را بر صورت انسان ها به جا می گذارد بلکه تاثیرات منفی را نیز بر جسم و قدرت حافظه به دنبال دارد. اما تغییر سبک زندگی یا الگوی تغذیه ای می تواند سهم به سزایی را در به تاخیر انداختن عوارض دوران پیری و سالمندی داشته باشد.

مطالعات اخیر محققان تگزاس امریکا نشان می دهد که مصرف خوراکی هایی مانند انگور و بادام زمینی و برخی از توت ها می توانند تاثیر مثبتی بر عملکرد سلول های مغزی و عصبی داشته و بیماری های مرتبط با حافظه را به تاخیر بیاندازند.

حتی تحریکات ناشی از فعالیت های بدنی هم در مدت زمان کوتاهی روی بهبود حافظه تاثیر دارند.

انگور حاوی رسوراتول Resveratol بوده و می تواند قدرت تمرکز و همینطور توانایی مغز را تقویت کرده و به مبارزه با اثرات کاهش حافظه بپردازد.

این ماده باعث کاهش پلاک های حاوی پپتیدهای بتا آمیلوئید شده که این پپتیدها در بافت های مغز مبتلایان به آلزایمر یافت می شود. از سوی دیگر، باید گفت خوراکی هایی مانند انگور حاوی آنتی اکسیدان و پلی فنول هستند که می توانند تاثیرات مفیدی در کاهش حافظه و همچنین افزایش قدرت تمرکز داشته باشند.

بادام زمینی نیز دارای بیشترین مقدار پروتئین در میان سایر مغزها بوده و می تواند منبع غنی و مناسبی برای جبران کمبود پروتئین باشد. بادام زمینی حاوی سلنیوم بوده که باعث افزایش فعالیت آنتی اکسیدان ها شده و می تواند مغز را در برابر بیماری هایی که با کاهش قدرت تمرکز و حافظه در ارتباطند، محافظت کند.


منابع:  مهر /  زومیت

دانش و زندگی...
ما را در سایت دانش و زندگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرومی sciences بازدید : 122 تاريخ : يکشنبه 23 خرداد 1395 ساعت: 5:47

به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری مهر، شرکت یاهو اعلام کرد در پنجم ماه آگوست (۱۵ مرداد ماه سال جاری)  قرار است اپلیکیشن یاهو مسنجر که دارای عمر بیش از ۱۸ سال است را برای همیشه «ساین آف» کند.  

این اپلیکیشن در سال ۱۹۹۸ میلادی برای ارسال پیام از طریق شبکه اینترنت ابتدا با نام Yahoo Pager راه اندازی شد. «یاهو مسنجر» در میان کاربران منطقه آسیا-اقیانوسیه از محبوبیت زیادی بر خوردار بود و بر اساس آمار منتشر شده از سوی «بلومبرگ»، تجار نفت از این اپلیکیشن برای معاملات خود استفاده زیادی می کردند.

در همین حال شرکت یاهو تصریح کرد، تمرکز خود را بر روی نسخه جدید این پیام رسان خواهیم گذاشت تا کاربران بهترین تجربه تحویل پیام را داشته باشند.

بر همین اساس، از پنجم آگوست به بعد هیچ فردی نمی تواند با «یاهو مسنجر» پیام ارسال کند. در حال حاضر نسخه جدید Messanger در App Store و Google Play قابل دانلود است.


منبع:مهر

دانش و زندگی...
ما را در سایت دانش و زندگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرومی sciences بازدید : 110 تاريخ : يکشنبه 23 خرداد 1395 ساعت: 0:25

به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری مهر، زمانیکه شخص در حال تماشای تلویزیون است و توجه زیادی به صفحه نمایشگر می کند در حقیقت یکی از زمان هایی است که نسبت به گزیده شدن توسط پشه بسیار آسیب پذیر خواهد بود.

از این رو شرکت ال جی، در جدیدترین تلویزیون خود از فناوری فراصوتی استفاده کرده که به وسیله آن حشرات را بدون بو و صدا مشمئز می کند. در واقع حشرات به وسیله امواج صوتی به نوعی غیر فعال می شوند.

مسئولین ال جی اعلام کردند، به کارگیری این شیوه در واقع گامی برای بیشتر سالم نگه داشتن فضای خانه است و در این فناوری هیچ تشعشع مضرری از تلویزیون متصاعد نمی شود ضمن اینکه ماده شیمیایی خطرناکی هم در آن استفاده نشده است.

این تلویزیون های منحصر به فرد در اندازه ۳۲ اینچ و ۴۲ اینچ تولید شده اند و قیمت ۳۲ اینچ آن در حدود ۴۰۰ دلار و ۴۲ اینچ هم تقریبا ۷۰۰ دلار است.

قرار است عرضه تلویزیون های مشمئز کننده حشرات به زودی در هند آغاز شود.

دانش و زندگی...
ما را در سایت دانش و زندگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرومی sciences بازدید : 114 تاريخ : يکشنبه 23 خرداد 1395 ساعت: 0:25

در بررسی این گوشی هوشمند،کم اهمیت ترین مسائل گفت و گو درباره گیگابایت و مگاهرتز و مگاپیکسل است!

فرآوری: سید محمد امین سعادت-بخش دانش و زندگی تبیان

گوشی

قابلیت تعویض باتری در یک گوشی فلزی ! این اتفاق برای اولین بار است که در یک گوشی هوشمند پدید می آید. البته این فقط اول راه است. افزودن ماژول های مختلفی که برای این گوشی تعبیه شده اند، زندگی را بیش از پیش راحت و شیرین می سازند. درست همانطور که برند الجی در نامش اعلام می کند: LG، که در واقع مخفف عبارت Life is Good به معنای "زندگی خوب است" می باشد.

طراحی

این زمینه بیشتر موردی است که پس از عرضه ی ال جی جی 5 مورد بحث قرار گرفت. برخی مدعی شدند جی 5 بدنه ی فلزی نداشته و بر روی آن ماده ی واسطه ای کشیده شده تا رنگ پذیری بیشتری داشته و همچنین نوارهای پلاستیکی آنتن نیز در زیر این پوشش پنهان شوند. با این حال باید گفت که جنس بدنه ی گوشی بسیار خوب است و حس خوبی را به شما منتقل خواهد کرد. هر چند جی 5 اندکی با انتقال حس گوشی فلزی فاصله دارد، اما به طور قطع حس پلاستیک را نیز به شما نخواهد داد و پرچمدار بودن آن را حس خواهید کرد.

مورد دیگر در بخش پشتی گوشی است که بسیاری آن را نامناسب و بد می خوانند. در این رابطه نیز باید گفت که برخلاف تصاویر این گوشی، بخش پشتی گوشی ظاهر بدی ندارد؛ هر چند شاید زیبا هم نباشد، اما ظاهرا آن به هیچ عنوان بد نیست و حس متفاوت بودن را به شما خواهد داد. البته مواردی در این بخش وجود دارد که دیدن آن ها هر چند سخت است، اما با کمی دقت متوجهشان خواهید شد. بخش پشتی به دلیل مواد پوششی روی فلز، یکنواخت و صاف نیست و در بعضی بخش ها، به خصوص در محل هایی که بند آنتن زیر پوشش قرار گرفته برآمدگی بسیار جزئی وجود دارد.

همچنین بخش ماژولار پایینی گوشی به طور کامل با بدنه  یکپارچه نیست و با گذر زمان بیشتر، مشخص نیست که این فاصله بیشتر خواهد شد یا خیر. البته شاید این موارد همگی در نسل بعدی برطرف شوند، اما در حال حاضر این مورد مشکلی است که نمی توان از آن چشم پوشی کرد و البته با چند روز تست گوشی نیز نمی توان پی برد که این بخش چگونه عملکردی خواهد داشت. اما نگرانی اصلی در استفاده طولانی مدت است؛ چرا که ممکن است این فاصله بین بخش ماژولار، با گذر زمان بیشتر شود.

اما مورد دیگری که با وجود جزئی بودن، نظر شما را به خود جلب خواهد کرد، لبه های تیز فریم گوشی است. تیز بودن فریم اطراف هر چند اذیت کننده نیست، اما با در دست گرفتن طولانی مدت گوشی اثرات این تیزی را کاملا حس خواهید کرد.

از لحاظ ارگونومی، جی 5 بسیار مناسب است و صفحه نمایش آن با این که ابعاد نسبتا بزرگ 5.3 اینچی دارد، اما دیگر شاهد گوشه های تیز مانند جی 4 نیستیم و چهار گوشه ی گوشی حالا اندکی انحنا دارند تا در دست گرفتن جی 5 آسان تر نیز بشود.

اسپیکر

گوشی

ال جی این بار برخلاف نسل گذشته که اسپیکر در پشت گوشی قرار داشت، ترجیح داده تا آن ها را به فریم پایین گوشی منتقل کند. این محل قرارگیری بسیار بهتر از پشت گوشی است و باعث می شود تا به هنگام قرار دادن گوشی روی میز، جلوی اسپیکر گرفته نشود.

از لحاظ کیفیت اسپیکر جی 5 بسیار خوب و حجم آن نیز بسیار مناسب است؛ هر چند ترجیح می دادیم اسپیکرهای دوگانه در بخش جلوی گوشی باشند، اما با این حال این اسپیکرها کیفیت مناسبی دارند و برای یک گوشی هوشمند مناسب هستند.

حسگر اثر انگشت

گوشی

ال جی برای اولین بار در سری جی، از حسگر اثر انگشت استفاده کرده است. این حسگر اثر انگشت در پشت گوشی قرار دارد و با دکمه ی پاور یکپارچه شده است که محل خوبی نیز به شمار می رود.

تنظیم این حسگر به راحتی صورت می گیرد و حسگر سرعت بسیار خوبی نیز دارد. برای باز کردن قفل گوشی با حسگر اثر انگشت، نیازی به بیرون آمدن از حالت استندبای گوشی نیست و لمس حسگر برای باز کردن گوشی کافی است. این حسگر سرعت بسیار خوبی دارد و در غالب موارد، در اولین بار قفل گوشی را باز می کند.


صفحه نمایش


ال جی این بار ترجیح داده از یک صفحه نمایش با ابعاد کوچک تر نسبت به جی 4 استفاده کند. این گوشی مجهز به صفحه نمایش 5.3 اینچی شده که مانند گذشته رزولوشن QHD دارد. ال جی شیشه ی محافظ این صفحه نمایش را 3D Arc Glass نامیده که ظاهرا همان گوریلاگلس 4 است.

همانطور که از یک صفحه نمایش با رزولوشن QHD انتظار داشتیم، وضوح متون بسیار عالی است و عمق رنگ مشکی نیز خوب است.

ال جی برای اولین بار در سری جی، از حسگر اثر انگشت استفاده کرده است. این حسگر اثر انگشت در پشت گوشی قرار دارد و با دکمه ی پاور یکپارچه شده است که محل خوبی نیز به شمار می رود.

ال  جی ادعا می کند که حداکثر شدت روشنایی صفحه نمایش جی 5، برابر 800 نیت است که عددی خارق العاده به نظر می رسد. در آزمایش هایی که انجام دادیم بعضی اوقات زیر نور خورشید شدت روشنایی به شدت افزایش می یافت و مشاهده نمایشگر را ساده می کرد اما در برخی شرایط افزایش خودکار شدت روشنایی درست عمل نمی کرد و مشاهده ی صفحه، با مشکل روبرو می شد. این موضوع ممکن است یک ایراد نرم افزاری باشد که در آینده حل می شود اما در حال حاضر حالت تنظیم خودکار نور صفحه نمایش چندان دقیق و صحیح عمل نمی کند و عموما تصویر از روشنایی کمتر از انتظار بهره می برد.

دوربین

گوشی


ال جی تلاش دارد تا با ارائه ی امکانات مختلف، گوشی هوشمند پرچمدار خود را از دیگر گوشی های هوشمند جدا کند. دوربین دوگانه نیز قدمی در این راه است. ال جی یک حسگر 16 مگاپیکسلی با میدان دید 85 درجه و دوربین دیگر با لنز مجهز به زاویه دید 135 درجه را در پشت گوشی قرار داده است. این دو حسگر کاملا مستقل از هم عمل کرده و تصاویر متفاوتی ثبت می کنند.

ابتدا به حسگر 8 مگاپیکسلی می پردازیم که کار با آن بسیار جذاب است. نیازی نیست برای قرار دادن همه ی سوژه در قاب ژس خود، جای خود را تغییر دهید این حسگر با زوایه ی دید 135 درجه می تواند بسیاری از سوژه های اطراف را در خود جای دهد. هر چند این حسگر 8 مگاپیکسلی است و نمی توان از آن انتظار کیفیت بسیار بالا را داشت، اما در واقع این دوربین برای گرفتن تصاویر باکیفیت تعبیه نشده و هدف آن دربرگرفتن تمامی سوژه های اطراف است که در این زمینه عملکرد عالی دارد.

دوربین سلفی یا خودعکس جی 5 مجهز به حسگری 8 مگاپیکسلی است که باز هم مشابه جی 4 است. کیفیت تصاویر سلفی ثبت شده با این دوربین نیز بسیار خوب است؛ هر چند شارپ کردن زیاد در این دوربین نیز وجود دارد و در بخش های تیره ی تصویر ممکن است جزئیات را از دست بدهید؛ با این همه عملکرد این دوربین به عنوان یک دوربین سلفی عالی است.

بازده و عملکرد


ال جی جی 5 به جدیدترین پردازنده ی کوالکام یعنی پردازنده ی چهار هسته ای اسنپدراگون 820 در کنار 4 گیگابایت رم مجهز شده است. این پردازنده  با توجه به سابقه ای که از کوالکام سراغ داریم یکی از قدرتمندترین پردازنده های موجود در بازار است.

همان طور که انتظار داشتیم و از نتایج بنچمارک ها نیز مشخص است، جی 5 یک گوشی تمام عیار و قدرتمند است و می تواند تمامی انتظاراتی را که یک کاربر از گوشی هوشمند خود دارد را برآورده کند.

تمامی اعمال از جمله بازی های سنگین و حرکت در بین بخش های مختلف رابط کاربری با سرعت بالا انجام گرفته و لگ یا کندی را در مدت کار با گوشی شاهد نبودیم.

امکانات ارتباطی

پرچمدار جدید ال جی از دو سیم کارت 4G نانو و یک کارت حافظه MicroSD تا 2 ترابایت پشتیبانی می کند که البته محل قرار گیری سیم کارت دوم با کارت حافظه یکی است و باید برای استفاده بین آنها انتخاب کنید. این تلفن هوشمند مثل دیگر رقبای خود به آخرین امکانات ارتباطی از جمله وای-فای سری ac، رادیو، NFC و بلوتوث 4.1 مجهز است که آخری به لطف فناوری aptX HD می تواند برای استریم فایل های صوتی 24 بیتی مورد استفاده قرار گیرد.

پرچمدار جدید ال جی ضمناً از کابل های OTG پشتیبانی می کند و به لطف درگاه USB Type-C قادر است به شکل پاور بانک ابزارهای دیگر را شارژ نماید. اما عمده ترین مزیت «جی 5» را در این بخش می توان فرستنده ی مادون قرمز به حساب آورد، قابلیتی که با وجود تمایل بسیاری از کاربران رو به انقراض است و تلفن هوشمند ال جی یکی از معدود پرچمداران جدید مجهز به آن تبدیل کرده است.

باتری


باتری جی 5 از لحاظ حجم نسبت به نسل قبل کمتر شده و به 2800 میلی آمپر ساعت رسیده است. با این حال خبر خوب این است که با وجود فلزی شدن گوشی، همچنان امکان تعویض باتری وجود دارد.

طبق معمول آزمایش های همیشگی تست باتری را روی این گوشی نیز اجرا کردیم. در آزمایش پخش ویدیو، جی 5 توانست حدودا 10 ساعت و 30 دقیقه دوام بیاورد. در این آزمایش یک ویدیوی اچ دی استاندارد، در حالی که تمام اتصالات خاموش هستند و روشنایی نمایشگر روی 50 درصد تنظیم شده، آنقدر پخش می شود تا میزان شارژ دستگاه از 100 به صفر برسد.

در واقعیت و کاربرد روزانه نیز این گوشی شارژدهی متوسطی دارد و باتری آن در مقایسه با گوشی هایی مانند گلکسی اس 7 اج ضعیف تر است. با این حال جی 5 ویژگی متمایز کننده ای دارد و آن امکان تعویض باتری است و بهترین راه برای شارژ باتری به شمار می رود؛ چرا که در کمتر از یک دقیقه می توانید با قرار دادن باتری جدید، باتری با شارژ کامل را در اختیار داشته باشید. همچنین این گوشی از شارژ سریع نیز پشتیبانی کرده و با 30 دقیقه اتصال به شارژر می توانید باتری گوشی را 50 درصد شارژ کنید.


طراحی ماژولار

قبل از اینکه به سراغ معرفی ماژول های جی 5 برویم، ابتدا باید به توضیح طراحی ماژولار بپردازیم.
کلمه ماژول که در زبان انگلیسی Module نوشته شده و ماجول تلفظ می شود، در دیکشنری "معیار" ترجمه می شود، اما در واقع گاهی ماژول را میتوان همان "لوازم جانبی" حساب کرد. طراحی ماژولار بطور خلاصه بدین معناست که یک وسیله یا دستگاه به نوعی بعنوان یک وسیله ی پایه ساخته می شود، بطوری  که بتوان دستگاه های جزئی دیگر که هر یک فعالیت خاص خود را دارند، جداگانه به آن متصل کرد.

باتری جی 5 از لحاظ حجم نسبت به نسل قبل کمتر شده و به 2800 میلی آمپر ساعت رسیده است. با این حال خبر خوب این است که با وجود فلزی شدن گوشی، همچنان امکان تعویض باتری وجود دارد.

این نوع طراحی را الجی در آخرین پرچمدار خود برای اولین بار وارد دنیای گوشی های هوشمند می کند،و این چیزی است که این گوشی را به طور کلی از دیگر رقیبان خود متمایز می کند. برخی از این گجت ها مثل دوربین 360 درجه و هدست واقعیت افزوده به شکل جداگانه طراحی شده و با اتصال به درگاه USB Type-C دستگاه عمل می کنند. اما جالبتر از آن دو ماژولی هستند که به بخش پایین بدنه متصل شده و کارایی دستگاه را افزایش می دهند.

گوشی

ماژول اول توسط شرکت دانمارکی B&Q ساخته شده که در حقیقت یک مبدل صدای دیجیتال به آنالوگ به حساب می آید و با استفاده از آن می توانید کیفیت پخش دستگاه را افزایش داده و صدای 32 بیتی موسوم Hi-Res را با هدفون های مخصوص تجربه نمایید. اما تمرکز ما در این بخش روی ماژول کم پلاس قرار دارد که در یک پک ویژه همراه با پرچمدار جدید به فروش می رسد (یا به طور جداگانه با قیمت 70 دلار) و قرار است کارایی دستگاه را در زمینه ی تصویربرداری افزایش دهد.

این ماژول 5 ویژگی سخت افزاری به تلفن هوشمند شما اضافه می کند، یک دکمه برای فعال کردن سریع دوربین، شاتر فیزیکی دو مرحله ای، یک دکمه برای آغاز فیلمبرداری، حلقه ی چرخان برای زوم و در نهایت یک باتری با ظرفیت 1200 میلی آمپر ساعت که در هنگام استفاده از ماژول، باتری «جی 5» را شارژ می کند.

سازنده این ماژول را مشابه گریپ در دوربین های DSLR طراحی کرده تا پس از اتصال آن به دستگاه، امکان در دست گرفتن تلفن هوشمند به شکل دوربین های ببین-و-بگیر یا همان Point & Shoot فراهم باشد، قابلیتی که روی کاغذ به عنوان یک مکمل عالی برای دوربین با کیفیت پرچمدار ال جی به حساب می آید.

گوشی

فرآوری شده از دیجیاتو/زومیت

دانش و زندگی...
ما را در سایت دانش و زندگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرومی sciences بازدید : 124 تاريخ : يکشنبه 23 خرداد 1395 ساعت: 0:25

تن پوش های مجهز به حس گر قادرند حرکات بدن را به زبان علائم  تبدیل کرده و سپس آنها را به انگلیسی ترجمه کند. فن آوری راه حلی فراهم کرده است برای رفع مشکلات ارتباطی میان افراد گنگ و لال و افرادی که زبان علائم آنها را درک نمی کنند.

مترجم : دکتر سمیه جولایی-بخش دانش تبیان

حس گر

مهندسانی در دانشگاه A&M ابزاری پوشیدنی ساخته اند که حرکت ماهیچه های دست افراد را درک می کند. این ابزار حرکت ها را با دو حس گر مجزا دریافت می کند؛  یکی که به حرکت مچ دست واکنش نشان می دهد و دیگری حرکت های ماهیچه های دست را ضبط می کند. این برنامه به صورت بی سیم اطلاعات را دریافت کرده و به داده های انگلیسی تبدیل می کند.
پس از انجام مطالعات ابتدایی،  مهندسان متوجه شدند ابزارهایی وجود دارد که تلاش کرده تا زبان علائم را به متن تبدیل کند؛ اما این تلاش ها در طراحی هایشان چندان پیچیده نبودند و حرکت های مرکب را درک نمی کردند.
 
روزبه جعفری،  دستیار علمی پژوهشی در رشته مهندسی پزشکی و مدیر این پروژه پژوهشی می گوید: " اغلب این فن آوری ها بر پایه دید یا دوربین - محور بوده اند؛ طرح های موجود کافی نبودند؛ چون اغلب هنگامی که فرد با زبان اشاره صحبت می کند،  از حرکت های دست  به همراه حرکت انگشتان هم استفاده می کند؛  بنابراین از دید من لازم بود از ترکیب حس گرهای حرکتی و فعالیت های ماهیچه ای همزمان بهره بگیریم و ایده ی اصلی این بود که ابزاری پوشیدنی بسازیم".

پژوهشگران برنامه ریزی کرده اند تا از زمان آموزش سیستم بکاهند یا حتی آن را به طور کامل حذف کنند؛  تا ابزار پوشیدنی به طور خودکار به حرکت ها پاسخ دهد

پژوهشگران سیستمی پروتوتایپ به عنوان نمونه اولیه ساخته اند که قادر است کلماتی را تشخیص دهد که مردم به طور معمول در مکالمات روزمره شان استفاده می کنند. جعفری می گوید:" به زودی گروه پژوهشی شروع به گسترش برنامه خواهند کرد تا واژه های بیشتری که ممکن است کمتر استفاده شوند برای ساخت واژگان جدید استفاده شود."
سیستم به صورت پروتوتایپ ساخته شده به این معنا که سیستم باید " یاد بگیرد"  تا به هر فردی که آن را می پوشد به خوبی پاسخ دهد. این مرحله پردازش شامل درخواست از کاربر برای تکرار یا انجام هر حرکت دست است که حدود سی دقیقه طول می کشد تا کامل شود. جعفری در توضیح این آموزش به دستگاه می گوید: " اگر من آن را بپوشم و شما هم بپوشید،  بدن ما دو حالت متفاوت دارد زیرا ساخت ماهیچه ها با هم یکی نیست."
اما وی معتقد است این ایراد به خاطر محدودیت زمانی است که گروه پژوهشی با آن مواجه بوده است. دو دانشجوی تمام وقت در حدود دو هفته زمان صرف کرده اند تا این وسیله ساخته شود؛  بنابراین او مطمئن است که این ابزار در مراحل بعدی ساخت،  پیشرفته تر خواهد شد.
پژوهشگران برنامه ریزی کرده اند تا از زمان آموزش سیستم بکاهند یا حتی آن را به طور کامل حذف کنند؛  تا ابزار پوشیدنی به طور خودکار به حرکت ها پاسخ دهد.

حس گر

همچنین جعفری می خواهد کارایی حس گرهای سیستم را ارتقا دهد تا این وسیله در مکالمه های روزمره واقعی مفید باشد. اکنون هنگامی که فردی از زبان اشاره برای صحبت استفاده می کند این وسیله فقط می تواند کلمات را در همان زمان درک کند. جعفری در ادامه می گوید:" اگرچه این ابزار طوری نیست که افراد با هم صحبت می کنند. هنگامی که ما صحبت می کنیم همه کلمات مان را در یک جمله جای می دهیم ،  انتقال از کلمه ای به کلمه بعدی بدون وقفه و در واقع فوری صورت می گیرد؛ پس ما نیازمند ساخت تکنیک های پردازش علمی هستیم که به ما در تشخیص و فهم یک جمله کامل کمک کند".
چشم انداز آینده وی  و همکارانش این است که از فناوری جدید استفاده کند و چنین حس گری پوشیدنی را بسازد ، به  طوری که رابط کاربر جدید میان انسان و رایانه به خوبی عمل کند. به عنوان نمونه،  افراد در استفاده از صفحه کلید هایی برای فرمان دادن به ابزارهای الکترونیکی راحت هستند،  اما از دید جعفری تایپ کردن بر روی ابزارهایی مانند ساعت های هوشمند چندان عملی و ساده  نیست. کاربرد آن دشوار است زیر صفحات کوچکی دارند.
 
جعفری می گوید:" ما به رابط کاربرهای جدید و مدالیته که به ما در ارتباط گیری با این ابزارها کمک کنند مانند حس گرهای پوشیدنی، نیاز داریم به ما در رسیدن به این هدف کمک کنند. این تلاش ها شاید گامی موثر در مسیری درست باشد."

 ابتکار الجی: صفحه نمایش بجای دکمه اثر انگشت

ابتکار الجی: صفحه نمایش بجای دکمه اثر انگشت

کفش هایی که پاها را «می فهمند»

کفش هایی که پاها را «می فهمند»

اپلیکیشن موبایلی برای تشخیص بوی بدن کاربر

اپلیکیشن موبایلی برای تشخیص بوی بدن کاربر

مارشمالو باتری گوشی اندرویدی تان را هدف می گیرد !!

مارشمالو باتری گوشی اندرویدی تان را هدف می گیرد !!

دانش و زندگی...
ما را در سایت دانش و زندگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرومی sciences بازدید : 97 تاريخ : پنجشنبه 20 خرداد 1395 ساعت: 4:44

 گلکسی J3 Pro به صفحه نمایشی 5 اینچی مجهز است که از رزولوشن 720P پشتیبانی می کند.

فرآوری: مصطفی ستوده-بخش دانش و زندگی تبیان

موبایل

سالانه گوشی های هوشمند مختلفی از جانب سامسونگ برای پاسخ به نیازهای متفاوت کاربران روانه بازار می شود، سری گوشی های گلکسی J نیز با توجه به قیمت و امکاناتی که دارند از محصولات پر طرفدار سامسونگ به حساب می آیند. در حال حاضر نتایج بنچمارک نسخه 2016 گلکسی J2 در وب سایت بنچمارک GFXBench و AnTuTU منتشر شده و با این حساب انتظار می رود به زودی شاهد معرفی رسمی این گوشی باشیم. گلکسی J3 هم همان گونه که اشاره شد از جانب سامسونگ معرفی شده است تا خانواده J سامسونگ در سال 2016 میزبان مدل های جدید این شرکت باشد.

اما این بار شاهد معرفی گلکسی J3 Pro هستیم. این گوشی جدید در رده محصولات خوش قیمت سامسونگ قرار می گیرد. گلکسی J3 Pro به صفحه نمایشی 5 اینچی مجهز است که از رزولوشن 720P پشتیبانی می کند، پنل صفحه نمایش این گوشی Super AMOLED است، دو گیگابایت رم به همراه 16 گیگابایت حافظه ذخیره سازی در کنار پردازنده چهار هسته ای 410 اسنپ دراگون که از معماری 64 بیتی بهره گرفته است سایر مشخصات سخت افزاری گلکسی J3 Pro را تشکیل می دهند.

در قاب پشت این گوشی شاهد دوربینی 8 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 هستیم و در جلو گوشی دوربین 5 مگاپیکسلی برای عکس های سلفی تعبیه شده است. به لحاظ نرم افزاری نیز اندروید نسخه 5.1 آب نبات چوبی به همراه رابط کاربری سامسونگ در این گوشی به چشم می خورد. امکان پشتیبانی از شبکه مخابراتی 4G LTE با دو سیم کارت و باتری 2650 میلی آمپری سایر مشخصات سخت افزاری این گوشی تازه معرفی شده سامسونگ را تشکیل می دهد.

در قاب پشت این گوشی شاهد دوربینی 8 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 هستیم و در جلو گوشی دوربین 5 مگاپیکسلی برای عکس های سلفی تعبیه شده است.

گوشی هوشمند گلکسی J3 Pro در حال حاضر در چین از طریق اپراتور چینی Telecom عرضه می شود، سامسونگ برای این محصول خود قیمتی حدود 150 دلار مشخص کرده است. لازم به ذکر است که در حال حاضر این گوشی تنها روانه بازار چین شده ؛ اما با توجه به سیاست هایی که از سامسونگ سراغ داریم، به احتمال زیاد در آینده نزدیک شاهد این گوشی هوشمند در سایر بازارهای جهانی نیز خواهیم بود.

همانطور که از اسم گوشی مشخص است، این گوشی نسخه پیشرفته Glaxy J3 می باشد. به جهت مقایسه نیم نگاهی هم به مشخصات این گوشی می اندازیم:

موبایل

سامسونگ گلکسی J3 از صفحه نمایشی 5 اینچی با رزولوشن 720 در 1280 سوپر امولد بهره می برد که با ارائه تراکم پیکسلی 294 ppi کیفیت قابل قبولی را نمایش خواهد گذاشت.سامسونگ همچنین از یک پردازنده چهارهسته ای با کلاک 1.2 گیگاهرتز که مدل آن مشخص نیست در این گوشی استفاده کرده که در کنار حافظه رم یک گیگابایتی باید انتظار داشتن سرعتی قابل قبول حین اعمال روزانه از این گوشی داشت.حافظه داخلی آن نیز 8 گیگابایت است که از کارت حافظه نیز پشتیبانی می کند.
در قاب پشتی آن می توان یک دوربین 8 مگاپیکسلی را مشاهده کرد که با یک فلش ال ای دی همراه شده است.همچنین برای طرفداران عکاسی سلفی یک دوربین 5 مگاپیکسلی در جلوی این گوشی قرار دارد.نیرو دهی به این دستگاه که نسخه 5 اندروید بر روی آن سوار است توسط یک باتری 2600 میلی آمپر ساعتی انجام می پذیرد.
از سایر ویژگی های این گوشی می توان دسترسی به امکان ورود به اپلیکیشن دوربین با دوبار کلیک کردن برروی کلید خانه و همچنین وجود حالت Ultra power saving برای موارد ضروری کاهش باتری نام برد که از مدل های رده بالاتر سامسونگ به ارث برده شده است.


فرآوری شده از شهرخبر/گجت نیوز

 نقد و بررسی Galaxy S7 Edge

نقد و بررسی Galaxy S7 Edge

قیمت سامسونگ گلکسی S7 مشخص شد

قیمت سامسونگ گلکسی S7 مشخص شد

7فرایند توسعه گلکسی اس

7فرایند توسعه گلکسی اس

مقایسه دو بی همتا

مقایسه دو بی همتا

دانش و زندگی...
ما را در سایت دانش و زندگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرومی sciences بازدید : 116 تاريخ : چهارشنبه 19 خرداد 1395 ساعت: 19:26


محققین آمریکایی با انجام آزمایشات متعدد متوجه شدند که عنصر «مس» کلید درمان چاقی است.

بخش دانش تبیان

پزشکی

محققین آمریکایی با انجام آزمایشات متعدد متوجه شدند که عنصر «مس» کلید درمان چاقی است. محققین دانشگاه کالیفرنیا آمریکا متوجه شدند که مس نقش کلیدی در سوخت و ساز بافت های چربی در بدن به عهده دارد.

در نییجه تحقیقات انجام شده مشخص شد که مس در از بین بردن سلول های چربی بسیار ضروری است ضمن اینکه قادر به ایجاد انرژی در بدن هستند. در واقع مس همچون یک رگولاتور (تنظیم کننده) عمل می کند.

این بدین معنی است که اگر مس زیادی به بدن برسد مقدار زیادی از سلول های چربی بدن از بین می روند که در مقابل می توان گفت، فقر بدن نسبت به عنصر مس می تواند با چاقی و بیماری های مرتبط با آن در ارتباط باشد.

مس را می توان در مواد غذایی از قبیل صدف خوراکی، سخت پوستان، سبزیجات برگدار، قارچ ها، دانه های خوراکی، خشکبار و لوبیا یافت. بدن هر فردی در روز نیاز به 700 میکرو گرم مس دارد.

همچنین مس در شکل گیری سلول های قرمز خون، جذب آهن و ارتقاء سیستم ایمنی بدن نقش به سزایی را ایفا می کند.

نتیجه این تحقیق در نشریه Nature Chemical Biology چاپ شده است.


منبع: برترین ها

صندلی هواپیما برای سایز شما

صندلی هواپیما برای سایز شما

 تولید قرص لاغری نانو !

تولید قرص لاغری نانو !

هشدارهای نا آشنا از داروهای آشنا

هشدارهای نا آشنا از داروهای آشنا

10 تحول مهم دنیای پزشکی در سال 2011

10 تحول مهم دنیای پزشکی در سال 2011

دانش و زندگی...
ما را در سایت دانش و زندگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرومی sciences بازدید : 116 تاريخ : سه شنبه 18 خرداد 1395 ساعت: 20:40

با منتشر شدن آمار خودروهای فروخته شده ماه می در آمریکا، شاهد این هستیم که مرسدس بنز از رقبای سنتی خود یعنی ب ام و و لکسوس پیشی گرفته و پس از چند ماه ناکامی مقابل ب ام و، حالا دوباره در صدر برندهای لوکس قرار دارد.

فرآوری:سید محمد   امین سعادت- بخش دانش و زندگی تبیان

اتومبیل

حدود یک دهه قبل مرسدس بنز تصمیم گرفت حضور خود را در بازار شاسی بلندها و کراس اوورها پررنگ تر کند.

این در حالی بود که رقبا فقط بر روی روش های کاهش آلایندگی در محصولات خود تمرکز کرده بودند. خودروساز اشتوتگارتی که همیشه در به کارگیری تکنولوژی های نوین پیشگام بوده، شاسی َبلندها و کراس اوورهای خود را نیز همگام با سایر محصولات به پیشرانه های هیبریدی مجهز کرد.

این امر باعث شد که در برخی از کشورها مرسدس بنز به سود چشمگیری دست یافته و در نتیجه حساب ویژه َای بر روی خودروهای شاسی بلند باز کند.

با منتشر شدن آمار خودروهای فروخته شده ماه می در آمریکا، شاهد این هستیم که مرسدس بنز از رقبای سنتی خود یعنی ب ام و و لکسوس پیشی گرفته و پس از چند ماه ناکامی مقابل ب ام و، حالا دوباره در صدر برندهای لوکس قرار دارد.

مرسدس بنز بخش عظیمی از این موفقیت را مدیون شاسی بلندهای خود است؛ زیرا در حالی که آمار فروش کلی خودروهای این شرکت نسبت به ماه می سال گذشته یک درصد افت دارد، فروش شاسی بلندهای GLK و GLC با 64 درصد و GL و GLS با 45 درصد رشد روبرو بوده َاند که ارقام قابل توجهی هستند.

اتومبیل


در مقایسه با ماه می 2015، ب ام و و لکسوس هم با کاهش فروش مواجه شده َاند.

نکته جالب اینکه آمار فروش لکسوس حدود 2500 دستگاه کمتر از رقبای آلمانی است؛ جف براکن (نایب رییس لکسوس در آمریکا و یکی از مدیران ارشد تویوتا) دلیل این اختلاف نسبتا زیاد را زلزله ماه آوریل ژاپن و ایجاد اختلال در روند تولید خودروهای لکسوس عنوان کرده است.

ناگفته نماند که به رغم کاهش آمار فروش کلی، فروش شاسی بلندهای این کمپانی ژاپنی نیز با 3.4 درصد رشد همراه بوده است. در این میان باواریایی ها از کاهش 6 درصدی فروش شاسی بلندهای خود خبر می دهند که کمی عجیب بنظر می رسد.

البته باید به این نکته اشاره کنیم که در این آمار ارایه شده از سوی ب ام و X1 جزو شاسی بلندها طبقه بندی نشده است.
افزایش علاقه به خودروهای شاسی بلند در بین آمریکایی ها از یک سو و تنوع محصولات مرسدس بنز در این دسته از سوی دیگر باعث شده  که در پنج ماه نخست سال 2016، ستاره اشتوتگارتی با اختلاف فروش بیش از 8500 دستگاه خودرو نسبت به لکسوس در صدر قرار گیرد.

اتومبیل

از طرفی ب َام َو که در سال 2015 رتبه اول فروش خودروهای لوکس را کسب کرده بود، در مقایسه با رقبا وضعیت خوبی نداشته و رتبه سوم را در طول این مدت کسب کرده است.
به نظر می رسد که 2016 سال خوبی برای اشتوتگارتی ها باشد، چرا که دیتمار اکسلر مدیر مرسدس بنز در آمریکا اعلام کرده که فروش خودروهای این کمپانی در سه ماهه دوم با سرعت ثابتی ادامه دارد.

بازار آمریکا در ماه َهای آتی شاهد حضور محصولات جدید مرسدس بنز مثل S کلاس و C کلاس کابریوله، SL و SLC رودسترو همچنین E کلاس جدید هم خواهد بود؛ نمایندگانی که احتمال موفقیت ستاره سه َپر را بیش از پیش افزایش خواهند داد.

آمار فروش سه خودروساز لوکس در ماه می 2016 در آمریکا
رتبه اول مرسدس بنز با فروش 29299 دستگاه خودرو
رتبه دوم ب َام َو با فروش 29017 دستگاه خودرو
رتبه سوم لکسوس با فروش 26682 دستگاه خودرو

جالب تر آنکه نام آئودی پس از این سه خودروساز در جایگاه چهارم قرار گرفته و این برند علیرغم قدرت مهندسی بالای خود معمولا در میان سه خودروساز لوکس پر فروش در بازار رقابتی آمریکا جایی ندارد.

لکسوس نیز با شیب نسبتا ثابتی در طی سالیان گذشته در حال کاهش فاصله با رقبای آلمانی است و بر اساس پیش بینی ها می تواند تا چند سال آینده در سطح جهانی از نظر فروش کلی مرسدس بنز و ب ام و را پشت سر بگذارد.


بی ام و یا بنز ؟!

اتومبیل

به طورکلی، طراحی ظاهری خودروهای شرکت بنز کلاسیک است و استفاده از کاپوت های کشیده از شاخصه  های اصلی خودروهای این شرکت به حساب می آید. در نتیجه افراد پا به سن گذاشته، این نوع طراحی  را بیشتر می پسندند. از سوی دیگر، طراحی ظاهری خودروهای BMW، عموما اسپرت  است و جوانان را بیشتر جذب خود می کند. همچنین «جلو پنجره ی بی ام و » یا همان (BMW ?s Eye) که در اصل سنت قدیمی این شرکت به حساب می آید؛ در تمامی این خودرو ها حفظ  شده است.

بنز عموما از موتور های V (نحوه ی قرار گیری سیلندر ها در کنار هم به شکل حرف V انگلیسی) و BMW از موتورهای «خطی» (Line) استفاده می کند. موتورهای خطی فضای بیشتری در کاپوت اشغال می کنند و از سوی دیگر موتور های V، قابلیت تقسیم وزن بهتری دارند. لازم به ذکر است که BMW با استفاده از آلیاژ های خاصی در قطعات موتور های خطی اش، می تواند تقسیم وزن مناسبی را مثل موتور های V بنز، برای خودرو هایش به ارمغان آورد.

به طورکلی، شرکت بنز به هنگام معرفی محصولات جدید اش، تمرکز خود را روی نو آوری و معرفی یک فن آوری جدید می گذارد. از سوی دیگر BMW، عموما روی موتور های پرقدرت، سرعت و شتاب بالای محصولات اش مانور می دهد و از نظر فن آوری، همیشه یک پله از بنز عقب تر است.

و در آخر، خودرو های بنز به هنگام رانندگی روان تر و نرم تر هستند و صدای موتور خیلی کم داخل کابین شنیده می شود. از سوی دیگر، خودرو های BMW، تجربه ی رانندگی اسپرت تر و لذت بخش تری را برای کاربران به ارمغان  می آورد.


فرآوری شده از دیجیاتو/دیجیکالا

دانش و زندگی...
ما را در سایت دانش و زندگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرومی sciences بازدید : 118 تاريخ : سه شنبه 18 خرداد 1395 ساعت: 20:40

به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری مهر، به نظر می رسد انبساط عالم با سرعتی خیره کننده تر از تصورات قبلی در حال انجام باشد. اندازه گیری های صورت گرفته توسط تیمی از دانشمندان که پیشتر موفق به کسب جایزه نوبل شده اند نشان می دهد فضا ۹ درصد سریعتر از آنچه که ما تا پیش از این فکر می کرده ایم در حال گسترش یافتن است.

در نتیجه می توان به خوبی تصور کرد که دوردست ترین کهکشانها با چه سرعتی از ما دور می شوند.

فرآیند انبساط عالم همواره توسط مفهومی به نام انرژی تاریک توصیف می شود. اما حالا به نظر می رسد که مشاهدات ما در این باره چندان صحیح نبوده و یا اینکه انرژی تاریک برای توضیح این شرایط کافی به نظر نمی رسد. در نتیجه شاید بهتر باشد درباره مفهومی به مراتب عجیب تر از انرژی تاریک و تأثیرگذاری آن در بزرگتر شدن عالم صحبت کنیم.

ادم ریس از انستیتو علم تلسکوپ فضایی بالتیمور در مریلند آمریکا می گوید: این یافته جدید می تواند تحولی بزرگ در درک ما از عالم ایجاد کند.

این فیزیک اخترشناس آمریکایی که در دانشگاه جان هاپکینز آمریکا به عنوان یک صاحبنظر سرشناس در علوم فضایی به شمار می آید مقاله ای درباره سرعت ماورایی انبساط عالم به ژورنال معتبر The Astrophysical ارایه کرده که به زودی منتشر می شود.

کشف انرژی تاریک یکی از مهمترین دستاوردهای علمی بشر در سالهای اخیر به شمار می آید که موجب شد ریس و دو فیزیکدان دیگر در سال ۲۰۱۱ جایزه نوبل فیزیک را نصیب خود کنند.


منبع: مهر

دانش و زندگی...
ما را در سایت دانش و زندگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرومی sciences بازدید : 122 تاريخ : سه شنبه 18 خرداد 1395 ساعت: 17:47